Inspectie software is voor het ene bedrijf een droom en voor de andere nachtmerrie. Waarom kiezen bedrijven voor inspectie software en waarom blijven veel bedrijven achter in oude patronen?
Een Smartphone en of een tablet zijn voor de meeste mensen niet meer weg te denken. In het dagelijkse leven is bijna niets meer mogelijk zonder deze apparaten. Althans in het dagelijkse leven doen we hier alles mee, even snel het laatste nieuws checken, socialmedia, maar ook belangrijke zaken zoals de agenda en mails bijhouden. De nieuwe generatie nu jonger dan 25 zijn gewend om alles wat maar voorbij komt ook online te kunnen bekijken. Als bedrijf in welke branche dan ook valt dit niet meer te ontkennen. Al is het wel zo dat in de installatiebranche flink wordt vastgehouden dat dit binnen deze branche wel kan.
Onze jongens gaan op pad met een schroevendraaier en een tang, de administratie schrijven ze gewoon op een papiertje!
De nadelen van de administratie op papier zijn bij iedereen bekend, een aantal:
- Vaak niet leesbaar (De jongens in de bouw zijn vaak geen schoonschrijvers)
- Papier raakt kwijt (Volgens mij heb ik het ingeleverd hoor)
- Kantoor mag het nog een keer overschrijven (Ach, we doen het al jaren zo)
In de installatiebranche lopen we nog een beetje achter als het aankomt op het digitaliseren van het werk. De druk die de werkvoorbereiders zelf creëren is de reden om niet over te stappen. We hebben het immers druk genoeg, zegt men. Digitaliseren haalt veel werk weg bij deze drukke werkvoorbereiders. Het komt er simpelweg op neer dat de installatiebranche niet meer om de digitalisering heen kan. Vaak de voorloper in innovatieve producten, denk aan led verlichting domotica, oplaadpalen etc, gaan niet mee met de tijd. Hoe werkt uw bedrijf over 5 jaar?
Enkele jaren geleden konden we ons niet indenken dat we ooit volledig digitaal onze bankzaken konden doen.
Bent u nog niet klaar voor volledige digitalisering? Start nu de inspectie software voor noodverlichting.
Inspectie software voor het onderhoud van noodverlichting
Checkmore heeft inspectie software voor het onderhoud van noodverlichting. De redenen hiervoor zijn al beschreven in de nadelen hierboven. Tijdens het onderhoud van noodverlichting wordt de monteur / inspecteur opgezadeld met een secuur werk. Branden alle noodverlichting armaturen? Zijn alle vluchtwegen nog kloppend? Wat zijn de datums van de batterijen, lichtbronnen en armaturen? De administratieve rompslomp die hier bij komt kijken is in de ogen van de monteur te veel werk. Dit moet makkelijker kunnen, en dat kan met Checkmore.
Het onderhoud van noodverlichting komt door Checkmore volledig terecht bij de monteur, waar het ook hoort. De inventarisatie en inspectie worden uitgevoerd op een smartphone of tablet. Door dat de monteur enkel aangeeft wat gecontroleerd of vervangen is doodmiddel van vinkjes blijft het schrijfwerk achterwege. Als er opmerkingen zijn kunnen deze simpel ingetypt worden in een opmerkingen veld. Een kind kan de was doen. Na inspectie hoeft de werkvoorbereider alleen maar het inspectierapport te downloaden in plaats dat het zelf ontworpen moet worden.
Vraag vandaag nog een demo aan en stop met werken op papier.